• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74861
+
-

ثبت ۱۰ تصویر متفاوت از پلنگ ایرانی

ثبت ۱۰ تصویر متفاوت از پلنگ ایرانی

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۱۰ تصویر متفاوت از پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت‌شده استان خبر داد. 

به گزارش مهر، «محسن جعفری‌نژاد بسطامی» افزود: کارشناسان و محیطبانان این اداره کل با استفاده از ظرفیت و همکاری مستندسازان علاقه‌مند به محیط زیست، در یک سال گذشته با نصب دوربین‌های تله‌ای در بخش‌هایی از مناطق حفاظت‌شده و پارک ملی دنا موفق ‌شدند ۱۰ تصویر متفاوت از گونه‌های پلنگ ایرانی را به ثبت برسانند. جعفری‌نژاد بسطامی تصریح کرد: تصاویر ضبط‌شده از پلنگ‌ها در محدوده‌هایی از مناطق حفاظت‌شده توسط دوربین تله‌ای به ثبت رسید. 

وی افزود: این تصاویر شامل پلنگ نر، ماده و نابالغ است که در محدوده 4 پاسگاه زندگی می‌کنند و بررسی سایر تصاویر ثبت‌شده نیاز به زمان و کار کارشناسی بیشتری دارد. مدیر کل محیط ‌زیست استان با بیان این‌که دوربین‌گذاری در این منطقه و سایر مناطق استان در حال انجام است اظهار کرد: در این ذخیره‌گاه زیست‌کره بارها از پلنگ ایرانی تصاویری ثبت شده است، ولی مشاهده همزمان ۱۰ قلاده از این گونه ارزشمند جانوری که تصاویر آن نیز از سلامت و وضعیت جسمی مناسب آنها حکایت دارد، از اتفاقات نادر این منطقه است.

 وی تصریح کرد: پویایی جمعیت جانوران وحشی در یک‌ زیست‌بوم در گرو حفظ گونه‌های شاخص آن ‌زیست‌بوم به‌خصوص گونه‌های چتر و پرچم است. جعفری‌نژاد بسطامی گفت: پلنگ به عنوان گونه چتر در این پارک ملی نقش بسزایی در پویایی جمعیت سایر گونه‌ها به‌خصوص طعمه‌های خود دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید